פשיטת רגל היא לא האפשרות הראשונה בה יבחרו בעלי עסקים ואנשים פרטיים אשר חייבים סכומי כסף גבוהים לנושים.
יחד עם זאת, בלא מעט מקרים, פשיטת רגל תהווה כצעד היחיד, אשר תאפשר לאותם אנשים להגיע להסדרים מול הנושים ולחזור ולקחת שליטה על חייהם.
מיותר לציין שהליך פשיטת רגל הוא אינו הליך פשוט והוא טומן בחובו שלבים רבים מהסיבה הזאת, בכדי לצלוח את התהליך הזה על הצד הטוב ביותר, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את אותו עורך דין פשיטת רגל אשר ילווה את החייבים.
להלן מספר פרמטרים עליהם חשוב לשים דגש בהליך בחירת עורך דין שכזה:

לפני שאתם בוחרים עורך דין פשיטת רגל – איספו מידע מקדים עליו 

אנחנו חיים בעידן האינטרנט וכחלק מכך, כל מי שתר אחר כל בעל מקצוע ובתוך כך גם עורך דין פשיטת רגל, יכול למצוא את מבוקשו באמצעות לחיצה פשוטה על מספר כפתורים (כניסה למנוע החיפוש גוגל).
יחד עם זאת, ההמלצה היא להשתמש ברשת גם בכדי לנסות ולדלות כמה שיותר מידע לגבי אותו עורך דין: לגבי הסמכתו והכשרתו, לגבי הידע והניסיון שברשותו ולגבי השם והמוניטין אותם צבר בתחום עיסוקו. ככל שיהיה לכם יותר מידע, כך הבחירה תהיה יותר קלה.

המלצות מלקוחות על עו"ד פשיטת רגל

המלצות אמינות אשר יינתנו על ידי לקוחות לשעבר של אותו עורך דין פשיטת רגל, יכולות להוות כדבר חשוב, אשר תהיה לו השפעה רבה על קבלת ההחלטה וביצוע הבחירה.
כדאי לוודא שמדובר כאמור בהמלצה אשר ניתנת מאדם נטול אינטרסים, אשר השתמש בשירותיו של אותו עורך דין פשיטת רגל והיה מרוצה הן מהשירות אותו קיבל והן מהתוצאה. 

בחינת תחומי ההתמחות פרטניים

כאשר אתם בוחרים עורך דין פשיטת רגל, יש לשים לב מהם תחומי ההתמחות הפרטניים שלו – לדוגמא, האם מדובר בעו"ד אשר מתמחה בעיקר בפשיטות רגל לאנשים פרטיים או בכזה שיש לו גם ידע וניסיון רב בפשיטות רגל של עסקים וחברות וכיוצא בזה..

משרד קטן או גדול?

לא מעט אנשים אשר תרים אחר עורך דין בכלל ועורך דין פשיטת רגל בפרט, יכולים למצוא את עצמם מתלבטים אם לבחור במשרד גדול המכיל מספר עורכי דין או להעדיף משרד קטן ואינטימי. אז חשוב לקחת בחשבון שלכל אחת מהאפשרויות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה. כאשר, משרד קטן אומר על יחס אישי יותר ושירות מבעלי המשרד או מאחד השותפים. בחירה במשרד גדול, אומנם טומנת בחובה בחירה בין מספר  עורכי דין אך במקרים רבים, לעיתים העבודה תתבצע גם ע"י מתמחים. 

לאחר שבחרתם מספר עורכי דין פשיטת רגל – קבעו עימם פגישות

בהתבסס על המידע שאספתם ועל ההמלצות שקיבלתם, תוכלו לצמצם את רשימת עורכי הדין המתמחים בפשיטת רגל באזורכם ולהישאר עם 2-4 עורכי דין. בכדי לקבל את התמונה המלאה לגבי היכולות, הידע והכישורים שלהם, מומלץ לקבוע פגישות היכרות עם אותם עורכי הדין. ההמלצה תהיה להגיע לפגישה ברמת מוכנות גבוהה – לדוגמא, כדאי להכין רשימת שאלות אשר התשובות שתקבלו עליהן, יוכלו לספק לכם את התמונה המלאה לגבי הרמה המקצועית של אותו עורך דין, החיבור האישי עמו וכמובן, תודעת השירות שלו.

קבלת ההחלטה – בחירה בעורך דין פשיטת רגל מומחה ובקיא ברזי החוק

אם הקפדתם לבצע את כל השלבים הקודמים, תוך הקפדה על תשומת לב מלאה, תוכלו בשלב זה כבר לקבל החלטה שתהיו שלמים איתה. אחרי שבחרתם עורך דין פשיטת רגל,  חשוב שתשימו דגש על החוזה אשר יחתם מולו. בחוזה זה אמורים להיות מצוינים כל אותם השירותים שעורך הדין אמור לספק לכם. יש לשים לב על הנושא של העמלות והחיובים ולוודא שמדובר בעלויות שהינן הוגנות ומותאמות למחירי השוק. זה אומנם נכון כי בחירת עורך דין פשיטת רגל מצריכה זמן, מחשבה וביצוע בדיקות מקדימות. אך יש לזכור שאותו עו"ד אמור ללוות אתכם בהליך משמעותי, אשר תהיה לו השפעה רבה על עתידכם ועל רמת חייכם. לכן, לא מומלץ להקל ראש בהליך הבחירה וכדאי לבצע את כל אחת מאותן הפעולות אשר בכוחה להבטיח לכם בחירה בעו"ד מנוסה ומקצועי.
בחירה בעורך דין שכזה, תאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שאתם נמצאים בידיים טובות ויש מי שייעץ, ילווה וייצג אתכם בכל אחד מהשלבים של הליך פשיטת הרגל, עד לסיום התהליך לשביעות רצונכם המלאה (ובמקרים רבים גם לאחר מכן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.